De nieuwste televisieserie van Marvel Studios geeft de laatste van de originele Six Avengers zijn solo-uitje, maar het introduceert ook de volgende generatie Hawkeye. Kate Bishop maakte haar eerste optreden in Marvel Comics in Young Avengers in 2005, dus het was slechts een kwestie van tijd voordat ze werd geïntroduceerd in de MCU. In de première -afleveringen van Hawkeye richt het verhaal zich praktisch alleen op Hailee Steinfeld’s Kate Bishop en haar interessante connectie met Clint Barton van Jeremy Renner. Vrijwel elk Marvel Studios Joint omdat Avengers: Endgame is gericht op de gevolgen van het leven in een wereld met superhelden. Dit verhaal is niet anders, maar in dit geval hebben de gevolgen van het spel weinig te eindigen met Avenger-ing en alles om te eindigen met hoe Barton zijn tijd doorbracht tijdens de ‘Blip’.

De show benadrukt de relatie en chemie tussen Clint en Kate. Of het nu in de wereld van het verhaal of de echte wereld is, het is eerlijk om te vragen: “Is Hawkeye’s favoriete Avenger?” Maar ondanks elke aanhoudende wrok over zijn lot in vergelijking met die van Black Widow, herinneren de première -afleveringen van Hawkeye ons eraan dat Clint Barton altijd een capabele en vermakelijke held is geweest. Renner brengt de charme van Barton weer tot leven, terwijl de terughoudende avonturier ooit veel meer wegkwam van zijn geliefde familie over een superheldenbedrijf.

Bisschop daarentegen is de klassieke jonge superheld. Ze weet niet waar ze past in de wereld. Ze heeft een aantal nuttige vaardigheden, waaronder hand-to-hand gevechten en boogschieten, maar mist het soort richting dat een superheld meestal naar voren heeft gemotiveerd. Eerlijk gezegd lijkt het vinden van dat pad waar deze serie over gaat. Gelukkig belooft de dynamiek tussen Renner en Steinfeld dat het bekijken van Kate haar weg vindt, geweldig.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

De Kate en Clint Show

Afbeelding door Mary Cybulski via Marvel Studios

Het hart van deze serie zal praktisch zeker de relatie zijn tussen Clint en Kate. Dit is logisch omdat enkele van de beste vroege Kate Bishop -verhalen in de strips daar ook over gingen. Gelukkig is Clint’s ‘I’m-To-tooo-Old-for-This-Shit’-houding een goed contrast met Kate’s gretigheid om het goede gevecht te bestrijden. In feite stelt de openingsscène van de show zowel op waarom dat is, en waarom Hawkeye haar favoriete Avenger is. Van de Disney+ -serie is Hawkeye de eerste die ons echt een mentor en leerling -combinatie geeft. De dynamiek die veel interessant zal zijn, is hoe Clint ervoor kiest om Kate te begeleiden, en hoe hard hij haar probeert te ontmoedigen van ‘het leven’.

Zonder in spoilers te komen, maken de vertellers een geweldige keuze als het gaat om wat, met name, Clint Kate moet instrueren. Voor al het phinnying van degenen die elke vrouwelijke hoofdrolspeler een ‘Mary Sue’ noemen, is uitgebreide fysieke en vaardigheidstraining in gevechten en wapens niet erg verhalend interessant. De beste mentor- en leerlingrelaties in fictie zijn die waar de ervaring van de eerste een vitale les voor de laatste leert.

Zoveel als sommige MCU -fans wensten dat het Black Widow was in plaats van Hawkeye die hun leven leefde, kan dit verhaal ook erg goed zijn voor Clint. Gevolgen zijn een groot probleem in fase 4. Het geven van Clint iemand anders aan mentor zoals hij Natasha deed nadat ze overleefde hem kan helpen over de schuld van zijn overlevende te komen. Clint ging niet zozeer met pensioen als hij het opgeven van een held. Kate helpen de beste Hawkeye te worden die ze kan zijn, is een manier om het Hero -spel op de beste manier te laten.

De MCU op straatniveau komt tot leven in de première-afleveringen van Hawkeye

Afbeelding door Chuck Zlotnick via Marvel Studios

Kijkend naar de première -afleveringen van Hawkeye, werd ik herinnerd aan de vreugdevolle belachelijkheid van de superheld Archer. In Avengers: Age of Ultron kreeg Renner zelfs een korte toespraak die dit aangeeft. “OK, kijk, de stad vliegt, we bestrijden een leger robots, en ik heb een boog en pijl,” vertelde hij Elizabeth Olsen’s Wanda, en voegde eraan toe: “Niets van dit is niet logisch.” Zoals het eerste seizoen van Arrow echter bewees, is het een beetje veel logischer wanneer de super-archer straatniveau-schurken op straatniveau bestrijdt. Mijn favoriete scène van de Hawkeye -trailer is deze korte opname van de tracksuit maffia die een Molotov -cocktail in Clint in een raam lobben, en hij vangt het en gooit het terug naar hen. Wanneer de gewone oude mensen het opstaan ​​tegen goden, kunnen ze er zwak of tenminste overbodig uitzien. Wanneer een gewone menselijke Avenger tegen gewone oude mensen oploopt? Het is niet eens eerlijk.

Het slechte deel van escalatie in de MCU is dat elk risico het bestaan ​​moet bedreigen. Er komt een demon uit een andere dimensie die al het leven zal beëindigen. Het universum scheurt zich uit elkaar en mengt met andere realiteiten. De goden gaan de aarde vernietigen. Maar een superheldverhaal hoeft die geweldige inzet niet te hebben. Het kunnen gewoon een aantal heel slechte mensen zijnDoe een aantal onschuldige pijn. Dat is alle drama en inzetten die je echt nodig hebt. De Falcon en de Soldier van het winterseizoen begrepen dit, en ik denk dat Hawkeye dat ook doet.

Hawkeye gaat woensdag 24 november 2021 in première op Disney+

Wat zijn jullie heel blij om te zien in de première -afleveringen van Hawkeye? Deel uw gedachten, reacties en theorieën in de reacties hieronder.